سیستم اعلان حریق پارکینگ

سیستم اعلان حریق پارکینگ چیست؟ سیستم اعلان حریق پارکینگ وسیله‌ای است که با استفاده از آن می‌توان از وجود هر گونه حرارت زیاد و همچنین وقوع آتش سوزی قبل از خرابی و خسارت زیاد با خبر شد. استفاده از این سیستم در تمام پارکینگ‌ها در حال حاضر لازم و ضروری است.
سیستم اعلان حریق پارکینگ

استفاده از سیستم اعلام حریق پارکینگ (Parking lot fire alarm) یکی از بهترین و مناسب‌ترین کارهایی است که می‌توان برای حافظت از پارکینگ انجام داد. وابسته به آن که نقشه اعلام حریق پارکینگ به چه صورتی باشد، نوع سیستم اعلان حریق می‌تواند متفاوت انتخاب شود.

در یک سیستم اعلام کننده حریق در پارکینگ آنچه که بیش از همه مورد اهمیت است پوشش سرتاسری به وسیله زون‌های سیستم اعلان حریق است. مشخصا هرچه تعداد این زون‌های نصب شده در سیستم اعلان حریق بیش‌تر باشد، با خبر شدن از اتفاق افتادن حریق و افزایش حریق انجام می‌شود.

مرکز کنترل سیستم اعلان حریق این ویژگی را به استفاده کننده می‌دهد که تنها با یک نگاه و در مدت زمان کوتاهی بتواند محل ایجاد آتش سوزی را به راحتی پیدا و نسبت به رفع این آتش سوزی اقدام کند.

وجود یک سیستم اعلان حریق در پارکینگ باعث می‌شود که هیچ گونه خسارتی به ماشین‌های حاضر در پارکینگ وارد نشود و پیش از آن که فاجعه‌ای در پارکینگ اتفاق بیفتد مشکل رفع و رجوع شود.

اعلام حریق پارکینگ چيست

سیستم اعلان حریق پارکینگ خودرو وسیله‌ای است که با استفاده از آن وجود هر گونه حرارت بیش از حد مجاز یا وجود آتش سوزی در یک پارکینگ قبل از به وقوع پیوستن حادثه جبران ناپذیر نگهبان یا مسئول پارکینگ را با خبر می‌کند.

سنسور اعلام حریق پارکینگ

سنسور اعلان حریق وسیله‌ای است که با استفاده از آن محل دقیق وجود آتش سوزی یا وجود حرارت در محل مورد نظر تشخیص داده می‌شود.

انواع سیستم اعلان حریق برای پارکینگ

وابسته به آن که پارکینگ دارای چه امکانات و چه وسعتی باشد، نوع‌های متنوعی از سیستم اعلان حریق وجود دارد که لازم است برای هر کدام نوع مناسبی را انتخاب کرد.

 اعلام حریق پارکینگ اپارتمان

در ساختمان‌های جدید که ساخته می‌شود و ما نیز در مقاله چه ساختمان‌هایی نیاز به سیستم اعلان حریق دارند بیان کرده‌ایم که وجود یک سیستم اعلان حریق مناسب در آپارتمان می‌تواند باعث شود که حوادث به کمترین حد خود کاهش یابد و مشکلی از این بابت به وجود نیاید. در اعلام حریق پارکینگ حرارتی به وسیله سنسور حرارتی تمام خطرهایی که امکان دارد به یک فاجعه آتش سوزی تبدیل شود قبل از رخ دادن تشخیص داده می‌شوند.

اعلام حریق پارکینگ تجاری

اعلام حریق پارکینگ بازار که با نام تجاری خوانده می‌شود یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کافی داشت.

توجه داشته باشید که در صورتی که پارکینگ وسعت بالایی داشته باشد و نتوان به وسیله زون‌های سیستم اعلان حریق این پوشش کامل را ایجاد کرد، نیاز به یک تکرار کننده اعلان حریق لازم  و ضروری خواهد بود.

سیستم اعلام حریق پارکینگ های مکانیزه

در پارکینگ‌های مکانیزه و مدرن استفاده از دستگاه‌های اعلان حریق حرفه‌ای و هوشمند ضروری به نظر می‌رسد، به دلیل آن که در این پارکینگ‌ها به دلیل مکانیزه بودن  و طبقاتی بودن، وجود یک آژیر اعلان حریق حرفه‌ای لازم و ضروری خواهد بود.

سیستم اعلام حریق پارکینگ های طبقاتی باز یا محصور

تفاوت ندارد که پارکینگ مورد نظر طبقاتی است یا خیر، استفاده از سیستم اعلام حریق مناسب برای پارکینگ لازم و ضروری است. اعلام حریق پارکینگ چند طبقه به مراتب سخت‌تر و مشکل‌تر از یک پارکینگ ساده خواهد بود. در پارکینگ‌های طبقاتی استفاده از یک ال ای دی سیستم اعلان حریق حرفه‌ای و مناسب لازم و ضروری است. اعلام حریق پارکینگ برای چند طبقه در حالت کلی نسبت به یک پارکینگ که تعداد طبقات کمتری دارد یا طبقه‌ای نیست ضروری‌تر خواهد بود.

4.3/5 - (3 امتیاز)
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Table of Contents
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟